Friday, April 1, 2011

Purukook rukkijahu ja mustasõstraga



Ma hakkan küll ennast juba kordama, aga hetkel on mu vaieldamatud lemmikud igasugused purukoogid ja nii ma neid muudkui katsetan ja küpsetan.

Nüüd olen Perenaine.ee lehe ja iseenese tarkuse abiga kombineerinud koogi, mis on minu viimase aja lemmik – tervislik, mahlane ja pealt krõbe. Originaalretsepti järgi tuli kook minu meelest väga kuiv. Kasutasin tookord kohupiimapastat, aga midagi ei ole teha, minu lemmik on ricotta. Ning 100% rukkijahuga tehes jäi minu jaoks natuke liiga leiva maitsega. Niisiis:

Puru:
150 g võid
1 dl nisujahu
3 dl rukkijahu
1 dl suhkrut
1 tl küpsetuspulbrit

Täidis:
2 pakki (500 g) kohupiima (ricotta)
1,5 dl suhkrut
2 tl vanillisuhrkut
1 dl hapukoort
3 muna

2,5 dl mustsõstraid


Nagu ikka segasin kuivained ja tükeldasin või ning lasin köögikombainis puruks. Edasi vahustasin munad suhkruga, lisasin kohupiima, hapukoore, vanillisuhkru. Vormi (20x30) läheb kõigepealt 2/3 purust, siis kohupiimamass, mille peale mustsõstrad ning kõige lõpuks ülejäänud puru. Küpsetan 200 kraadises pöördõhuga ahjus 40 minutit.

No comments:

Post a Comment